hur påverkar jag dig?

Det är väldigt kul att se hur en text kan tolkas på så många olika sätt.
Hur en text kan beröra och påverka,
få folk att insé eller få dem att stänga av helt.

Jag är ingen stjärna på att skriva.
Jag skriver jävligt konstigt och på mitt egna sätt.
Jag sätter punkt där det ska vara komma och ibland skiter jag i frågetecken
- även fast det är en uppenbar fråga.

Varför?
För jag vill få ut något.
En effekt.
Ett tycke.
En tanke.
Kanske en ny livsstil.

Till alla! Börja skriv.
Skriv ner varje känsla du har i kroppen.
Skit i vart alla stora och små bokstäver ska vara.
Skriv, skriv, skriv.
Sudda ut.
Börja om.
Fyll ut.

Hur många är i min ålder och känner att de inte vet va de vill göra med livet?
Upp med en hand! Vinka så jag ser er! 

Kanske har du för mycket på gång. Du blir för splittrad.
Kanske har du för lite. Du blir förslappad.
Försök få in rutiner.
Få till en bra ekonomi.
Se och älska dina vänner.
Ta hand om din familj.

En vän sa till mig igår:
du måste mätta din man innan någon annan kvinna gör det.

Skitsnack.
Du måste mätta dig själv innan någon annan blir tvungen till att göra det.
Stå på dina egna ben.
Det är ju ditt eget liv, eller hur?  

Kommentarer
Postat av: Ida

Braaa skrivet : )

2011-04-01 @ 16:23:24
URL: http://kawrtnee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0